menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Savaşın galibi kim?

34 0
05.03.2026

Güzel laftır. “Savaşların sonucu haklı olanı değil, güçlü olanı gösterir!” Yanlış hatırlamıyorsam Bertrand Russel tarafından söylenmiş.

İran’da olan bitene bakarsak, güçlü olan kesinlikle ABD/İsrail tarafı, haklı olan İran mı? Kesinlikle hayır. Tek haklı olan bence İspanya Başbakanı Sanchez.

Sanchez’in ilkeli duruşuna tekrar geri döneceğiz. Gelelim olanı biteni anlamaya. Bu süreç ABD’yi, ABD bir yana Başkanı Trump’ı neden ilgilendiriyor? Hiç kuşkusuz Trump başkanlık koltuğunu koruyabilmek için bir hikayeye ihtiyaç duyuyor. Başının mahkemelerle belada olduğunu biliyoruz. Epstein davası, Trump’ın koyduğu gümrük vergilerinin ABD hukukuna aykırılığı davası, başlatılan savaşın Kongre izni olmadan usulsüz olması ve ABD anayasasına aykırı olması. Her şeyin ötesinde Kasım ayında gerçekleştirilecek Senato yenileme seçimlerini kaybetme ve topal ördek haline dönüşme korkusu.

İran’da Molla rejimini deviren ve İran’a kendilerine göre demokratik, illaki demokrasi ile ilgisi olmayan, ABD çıkarlarına uygun bir rejim getiren “kahraman Trump!” hem hukuki sorunların hem de Kasım seçiminin üstesinden gelebilir inancı Trump cephesinde yaygın.

İsrail açısından İran hep sorundu, Molla rejimi değişmez ise sorun olmaya devam edecek. Yani Trump’a göre daha anlaşılabilir bir durum. Hele kendisine yardıma hazır ABD’yi yanında bulmuşken Netenyahu gidebileceği yere kadar........

© Muhalif