Hangi meşru müdafaa için…
Günlerdir ABD’nin İran ne yapacağını konuşuyoruz.
Fakat asıl öne çıkarılması gerekenleri konuşmayınca ABD’nin ekmeğine de yağ sürüyoruz.
En başından beri İran’ın “Şii Hilali”ni, bölgesel zeminde uyguladığı politikaları, Suriye’de Esad zalimine verdiği desteği, en sert eleştirenlerden biri oldum.
Fakat mesele ABD ve İran ya da ABD ve İsrail olunca o zaman tavır almamız gerekenlerin kimler olduğu da çok açıktır.
Bu noktada şu soruları da sormamız gerekiyor.
ABD hangi meşru müdafaa hakkını kullanmaktadır?
Ve hangi uluslararası hukukun tanıdığı yetkiye sahiptir?
Birleşmiş Miletler Sözleşmesinin düzenlediği be BMGK’nin yetkisinde olan hangi müdafaa koşullarına uymaktadır?
BMGK kararı olmadan NATO’nun bile harekete geçme yetkisi yokken ABD nasıl oluyor da İran’a hizaya getirmeye........
