Hvorfor var jeg ikke litt ekstra hjemme med barna mine?
Hva hindret meg i være litt lenger hjemme?
Louise-Marie HolstStavanger
DEBATT: Hvorfor vurderte jeg det aldri? Å stoppe litt ekstra hjemme før mine to eldste begynte i barnehage?
Da mitt yngste barn begynte senere i barnehagen enn sine søsken, fikk jeg noen ekstra måneder hjemme. Det var ikke et bevisst valg. Det skyldtes fødselstidspunkt og barnehageopptak.
Likevel har jeg tenkt mye på disse fem ekstra månedene hjemme i ettertid fordi de fikk meg til å stille et spørsmål jeg ikke hadde stilt før:
Hvorfor hadde jeg aldri aktivt vurdert dette som et reelt alternativ?
På jobb er vi alle erstattelige. For våre egne barn er vi det ikke.
Stor forskjell i........
