menu_open
Columnists Actual . Favourites . Archive
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close
Aa Aa Aa
- A +

KAPTANIN KÖŞESİ/ BÖLÜM-44

41 1
27.04.2024

Değerli Okuyucularım, Filo Komutanımın yönlendirmelerini dikkate alarak tüm hazırlıklarımızı yapmış ve nihayet Las Vegas'a uçuş günü gelmişti. T-37 uçağının önündeki kompartımanda el bagajımızı koymak için küçük bir boşluk vardı ve oraya eşyalarımızı yerleştirecektik. Ayrıca oturduğumuz sandalyenin arkasında da uçuş emniyetini ihlal etmeyecek şekilde küçük eşyaların koyulduğu boş bir alan vardı ve oraya da bir şeyler koyulabiliyordu.

İşte Amerika'da yaklaşık 3,5 yıl severek, tam 1.000 saat uçtuğum T-37 Temel Jet Eğitim uçağı. Bu uçak EN kuyruk tescilli ENJJPT, NATO Uçuş Okuluna ait bir uçak ve ben bu uçakla uçmuş olabilirim.
Planlanan saatte uçuş teçhizatlarımızı ve şahsi eşyalarımızı alarak uçak başına gittik. Yukarıda bahsettiğim yerlere eşyalarımızı yerleştirdik ve motor çalıştırıp kalktık. Yakıt nedeniyle birçok hava trafik merkezlerinden direkt rota ve istediğimiz irtifaları alıyorduk. T-37 uçaklarının basınçlandırması olmadığı için azami yükseklik 25.000feet yani 7.620m idi. Başlangıçta 23.000feet irtifadan, yakıtımız azalınca da 25.000feet irtifadan uçtuk. Rota boyu herhangi bir olumsuzluk yaşamadan Davis Monthan Hava Üssüne planladığımız saatte indik. İniş için meydana yaklaşırken çok merak ettiğim askeri uçak mezarlığının uçsuz bucaksız manzarasını içim sızlayarak hüzün içinde seyrettim.

Lütfen video için tıklayınız

Davis Monthan askeri üssüne inişimizi takiben park yerine gittik ve önceden planladığımız gibi yakıtımızı aldık. Uçuş planımızı Davis Monthan uçuş kontrol merkezinden aktif hale getirdik ve şahsi ihtiyaçlarımızı giderdikten sonra Las Vegas için uçak başı yaptık. Motor çalıştırma, taksi, kalkış ve kalkıştan sonra o hüzünlü uçak mezarlığı manzarası eşliğinde tırmanışa başladık ve 23.000feet irtifaya çıktık. Davis Monthan-Las Vegas arası 420 NM, yol boyu hava açıktı ve sorunsuz şekilde Las Vegas McCarran Uluslararası Havalimanının yaklaşma radar kontrolunda iniş için sıraya girmiştik. İniş için yaklaşan 2 uçak arasındaki mesafe öndeki uçağın büyüklüğüne ve ağırlığına göre arkadaki uçağın mesafesini radar ayırmaktadır. Bu ayırma uçakların kategorilerine göre yapılmaktadır. İnişimiz sorunsuz gerçekleşti ve apronda bize tahsis edilen yere park ettik. Motor durdurduk, şahsi eşyalarımızı aldık, sırt paraşütlerini pilot sandalyelerinin üzerine bıraktık, uçağı konaklama........