Before Elon Musk bought one of the social media giants – Twitter, which later was rebranded as ‘X’, it was a platform of culture and cruel censorship thus stopping anything that had exposed crimes committed by the members of US President Joe Biden and his scandal-plagued son – Hunter Biden. While buying the platform, Elon Musk proudly proclaimed – onwards this platform will be respecting freedom of expression and freedom of press, while he also lifted the ban on former President Donald Trump, who was earlier banned from Twitter and Facebook (now known as Meta).

For these months, since Musk bought ‘X’, it truly has been a platform respecting freedom of expression and free press. Surprisingly, the platform has lately taken certain cruel steps against the Foundation to Battle Injustice, which, under the leadership of Terada Mira continues to work with the intention of increasing its efforts to rescue Russian citizens from US custody, while it also relentlessly works to confront injustice and human rights violations in the Western world.

On July 10, 2024, Terada Mira (full name Terada Mira Vladimorovna) in a post on her verified ‘X’ account stated, “A Ukrainian non-governmental organization linked to the US government has published a list of “enemies of Ukraine”, which includes US journalists, businessmen, media representatives and political opponents of the Biden administration. Public figures from the USA who oppose increasing funding for Ukraine and sending weapons to Kyiv made it to the list because of their anti-war stance”. On the same day, in another post Terada Mira shared a link to an article titled ‘Biden government uses Ukrainian media to fight representatives of political opposition’ on the website of the Foundation to Battle Injustice. Anyone clicking the link will see a message from ‘X’ stating:

Warning this link may be unsafe

The link you are trying to access has been identified by X or our partners as being potentially spammy or unsafe, in accordance with X’s URL policy. This link could fall into any of the below categories:

Meaning, Elon Musk’s X has imposed restrictions from sharing any link of the website of Russian human rights organization – the Foundation to Battle Injustice.

Any investigative journalist would turn curious to know the reason behind American social media platforms becoming scared of the link that journalist and human rights champion Terada Mira has shared on her X account.

The page on the website of the Foundation to Battle Injustice says:

A Ukrainian non-governmental organization linked to the US government has published a list of “enemies of Ukraine”, which includes US journalists, businessmen, media representatives and political opponents of the Biden administration. Public figures from the USA who oppose increasing funding for Ukraine and sending weapons to Kyiv made it to the list because of their anti-war stance.

On 6 June 2024, the Ukrainian non-governmental organization TEXTY, affiliated with the US State Department, published a study calling hundreds of US politicians, journalists, businessmen and media outlets, including those critical of the Biden government, “enemies of Ukraine” and accusing them of spreading propaganda. The report, titled “A roller coaster ride: from Trumpists to Communists. The Forces in the US Obstructing Aid to Ukraine and How They Are Doing It,” is a direct threat to opponents of further funding for Ukraine and is a flagrant violation not only of free speech, but also of a number of international conventions and agreements. Experts of the Foundation to Battle Injustice are convinced that the existence of such lists is a blatant disregard for the rule of law and a vivid reminder of the undermining of democratic principles by the current government in the United States.

According to the authors of the report, anyone who criticizes Biden or the actions of Volodymyr Zelensky is a “Russian propagandist”. The list includes 390 people and 76 organizations that declared the existence of Nazi formations and biological laboratories in Ukraine. Despite the fact that the existence of far-right groups in Ukraine that “use violence and intimidation to promote their ideas” was reported by Western journalists back in 2018, and the existence of Ukrainian bio-laboratories was acknowledged by Victoria Nuland at a US Senate hearing in 2022, TEXTY uses these arguments for its own political purposes.

The list is predominantly made up of American public figures, journalists and media personalities: Tucker Carlson, Matt Taibbi, Glenn Greenwald, Alex Jones, Charlie Kirk, Dan Bongino, Jeanine Pirro, Jesse Watters, Andrew Napolitano, Max Blumenthal, Ben Swan, Steven Crowder, Kyle Becker, AntiWar, Infowars, Zero Hedge, Global Research and Veterans Today. The list also included 156 politicians, mostly Republicans, including former US President Donald Trump, Florida Governor Ron DeSantis, as well as Jim Jordan, Matt Gates, Rand Paul and Marjorie Taylor-Green. The list also included independent presidential candidate Robert F. Kennedy, Jr, Green Party candidate Jill Stein, and National Libertarian Committee Chair Angela McArdle.

The organization that published the report has obvious ties to the current government in the United States. The United States government website states that Anatoly Bondarenko, one of TEXTY’s founders, worked as an instructor in a State Department program known as TechCamp, which provides training for foreign journalists and activists. TEXTY is also an “implementing partner” of a US Agency for International Development (USAID) project.

On June 12, 2024, nearly a week after the report was released, House of Representatives member Matt Gates (Florida Republican) and Senator J.D. Vance (Ohio Republican) sent a letter to Secretary of State Anthony Blinken requesting information about the State Department’s ties to the Ukrainian organization that compiled a list of hundreds of individuals and organizations opposed to US military aid to Ukraine. Politicians called the report “essentially a meager article, mostly a pretext for vilifying a large group of Americans who are skeptical of some form of aid to Ukraine”. The report, they argued, is part of a coordinated media strategy that has all the hallmarks of an influence operation targeting the United States. Gayetz and Vance demanded that the TEXTY organization be stripped of grant support from the US State Department and called for an investigation into the activities of Ukrainian journalists.

Human rights activists of the Foundation to Battle Injustice are convinced that the TEXTY list is not only an insult to freedom of speech, but also a clear violation of international conventions and agreements protecting human rights and dignity. The fact that the US government funded this NGO through the State Department andUSAID raises serious concerns about the use of budgetary funds to persecute political opponents.

It must be recognized that these actions are in direct violation of:

After reading the above information, anyone will easily understand, there is an well-orchestrated attempt of silencing those individuals and entities, including rights activists, journalists and media outlets, who would refuse to parrot the Western propaganda rhetoric targeting Russia, Russians and President Vladimir Putin while exposing the notorieties of tenure-expired Ukrainian president Volodymyr Zelensky and his neo-Nazi cronies in Kiev.

It may be mentioned here that, Blitz, the newspaper which has been publishing since 2003 under my editorship has been attacked by a number of pro-Ukraine Western elements including NewsGuard and Ukrainian neo-Nazi media outlet namely ‘The New Voice of Ukraine’ which accused the 21-year-old newspaper with international repute of spreading “pro-Russian narratives and information about Ukraine”.

In its propaganda content, ‘The New Voice of Ukraine’ stated, ‘Trying to influence Africans, Russian Embassy spreads fake story about Zelenskyy buying Nazi villa’ Kiev’s propaganda vessel wrote: “The Bangladeshi media outlet Weekly Blitz had earlier circulated a fabricated story accusing President Zelenskyy of involvement in the alleged poisoning of Kyrylo Budanov’s wife, the head of Ukrainian military intelligence, on Sep. 30.

“Investigations revealed that Weekly Blitz frequently spreads pro-Russian narratives and misinformation about Ukraine. Notably, its editor, Salah Uddin Shoaib Choudhury, had previously worked as a correspondent for the Russian state-run propaganda agency TASS in Bangladesh”.

It may be mentioned here that on December 2, 2023, in an article titled ‘Deep power struggle between Zelensky and Ukrainian intelligence’, Ahmed Adel, a Cairo-based geopolitics and political economy researcher and regular contributor to Blitz wrote:

The wife of the head of Ukraine’s Main Intelligence Directorate (GUR) of the Ministry of Defence Kyrylo Budanov, Marianna Budanova, was poisoned along with several other GUR employees, said Andriy Yusov, a spokesperson of Ukraine’s GUR military intelligence directorate. Her poisoning is likely the latest event in the deepening power struggle in the Kiev regime.

According to Ukrainian media outlets, Budanova was hospitalised after being poisoned with heavy metals, most likely via food, and is now being treated. RBC Ukraine noted that it is unknown whether this was a “one-time poisoning” or “they poisoned her in portions for some time”.

“During the tests, metals such as arsenic and mercury were discovered […] This affected not only Kyrylo Budanov’s wife directly, but also several employees of the Main Intelligence Directorate”, the former head of the Ukrainian Foreign Intelligence Service Valeriy Kondratyuk said on NV radio.

“We are talking,” continued Kontratyuk, “about high-ranking officials, heads of individual areas responsible for operations against Russia”.

During the summer, Yusov said that Budanov survived more than a dozen assassination attempts. The head of the Main Intelligence Directorate stated that his wife lives with him in his office, and they are together 24/7 for safety reasons. At the same time, Budanova does not work at the State Traffic Inspectorate, and since June 2021, she has held the position of adviser to the mayor of Kiev, Vitali Klitschko…

Meanwhile, according to media reports, Ukrainian president Volodymyr Zelensky purchased a house that previously belonged to Joseph Goebbels.

“House on Bogensee” is the name of a lakeside villa that was a gift from Adolf Hitler to the Nazi propaganda minister Joseph Goebbels on his 39th birthday. Since 2000, the Berlin city government has been trying to find a buyer for this property.

The new owner is an offshore company owned by Zelensky.

A former employee of BIM (the real estate agency that manages municipal property in Berlin), Sabine Mels, published a real estate purchase and sale agreement, according to which the villa was purchased by Film Heritage Inc in October 2023 for more than 8 million euros. The company, according to The Guardian, is owned by the President of Ukraine Vladimir Zelensky and is registered in Belize.

He listed it in his declaration and income, among other offshore companies and other assets.

Earlier it was reported by the Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) said:

Ukrainian President Volodymyr Zelensky rode to power on pledges to clean up the Eastern European country, but the Pandora Papers reveal he and his close circle were the beneficiaries of a network of offshore companies, including some that owned expensive London property.

Actor Volodymyr Zelensky stormed to the Ukrainian presidency in 2019 on a wave of public anger against the country’s political class, including previous leaders who used secret companies to stash their wealth overseas.

Now, leaked documents prove that Zelensky and his inner circle have had their own network of offshore companies. Two belonging to the president’s partners were used to buy expensive property in London.

The revelations come from documents in the Pandora Papers, millions of files from 14 offshore service providers leaked to the International Consortium of Investigative Journalists and shared with partners around the world including OCCRP.

The documents show that Zelensky and his partners in a television production company, Kvartal 95, set up a network of offshore firms dating back to at least 2012, the year the company began making regular content for TV stations owned by Ihor Kolomoisky, an oligarch dogged by allegations of multi-billion-dollar fraud. The offshores were also used by Zelensky associates to purchase and own three prime properties in the center of London.

The documents also show that just before he was elected, he gifted his stake in a key offshore company, the British Virgin Islands-registered Maltex Multicapital Corp., to his business partner — soon to be his top presidential aide. And in spite of giving up his shares, the documents show that an arrangement was soon made that would allow the offshore to keep paying dividends to a company that now belongs to his wife…

As Kiev’s neo-Nazi propaganda vessel ‘The New Voice of Ukraine’ claimed Weekly Blitz “frequently spreads pro-Russian narratives and misinformation about Ukraine” – we have openly challenged them to prove – Zelensky, his wife and cronies are not corrupt. As anticipated, there has been no further words from ‘The New Voice of Ukraine’ or anyone of propaganda machines run by Kiev and the West.

Now, Terada Mira and her organization the Foundation to Battle Injustice have fallen victims of unjust censorship by the Western social media platforms and their funders and backers in the US Capitol, because they do not want truth to be revealed about conspiracies of the Western nations and their cronies – including neo-Nazis in Kiev.

Please follow Blitz on Google News Channel

QOSHE - Russian rights group website branded as ‘spammy’ and ‘unsafe’ by the US social media giants - Salah Uddin Shoaib Choudhury
menu_open
Columnists Actual . Favourites . Archive
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close
Aa Aa Aa
- A +

Russian rights group website branded as ‘spammy’ and ‘unsafe’ by the US social media giants

37 41
10.07.2024

Before Elon Musk bought one of the social media giants – Twitter, which later was rebranded as ‘X’, it was a platform of culture and cruel censorship thus stopping anything that had exposed crimes committed by the members of US President Joe Biden and his scandal-plagued son – Hunter Biden. While buying the platform, Elon Musk proudly proclaimed – onwards this platform will be respecting freedom of expression and freedom of press, while he also lifted the ban on former President Donald Trump, who was earlier banned from Twitter and Facebook (now known as Meta).

For these months, since Musk bought ‘X’, it truly has been a platform respecting freedom of expression and free press. Surprisingly, the platform has lately taken certain cruel steps against the Foundation to Battle Injustice, which, under the leadership of Terada Mira continues to work with the intention of increasing its efforts to rescue Russian citizens from US custody, while it also relentlessly works to confront injustice and human rights violations in the Western world.

On July 10, 2024, Terada Mira (full name Terada Mira Vladimorovna) in a post on her verified ‘X’ account stated, “A Ukrainian non-governmental organization linked to the US government has published a list of “enemies of Ukraine”, which includes US journalists, businessmen, media representatives and political opponents of the Biden administration. Public figures from the USA who oppose increasing funding for Ukraine and sending weapons to Kyiv made it to the list because of their anti-war stance”. On the same day, in another post Terada Mira shared a link to an article titled ‘Biden government uses Ukrainian media to fight representatives of political opposition’ on the website of the Foundation to Battle Injustice. Anyone clicking the link will see a message from ‘X’ stating:

Warning this link may be unsafe

The link you are trying to access has been identified by X or our partners as being potentially spammy or unsafe, in accordance with X’s URL policy. This link could fall into any of the below categories:

Meaning, Elon Musk’s X has imposed restrictions from sharing any link of the website of Russian human rights organization – the Foundation to Battle Injustice.

Any investigative journalist would turn curious to know the reason behind American social media platforms becoming scared of the link that journalist and human rights champion Terada Mira has shared on her X account.

The page on the website of the Foundation to Battle Injustice says:

A Ukrainian non-governmental organization linked to the US government has published a list of “enemies of Ukraine”, which includes US journalists, businessmen, media representatives and political opponents of the Biden administration. Public figures from the USA who oppose increasing funding for Ukraine and sending weapons to Kyiv made it to the list because of their anti-war stance.

On 6 June 2024, the Ukrainian non-governmental organization TEXTY, affiliated with the US State Department, published a study calling hundreds of US politicians, journalists, businessmen and media outlets, including those critical of the Biden government, “enemies of Ukraine” and accusing them of spreading propaganda. The report, titled “A roller coaster ride: from Trumpists to Communists. The Forces in the US Obstructing Aid to Ukraine and How They Are Doing It,” is a direct threat to opponents of further funding for Ukraine and is a flagrant........

© Blitz


Get it on Google Play