Gündemden Hatırlatmalar
Genel ve yerel idarelerin tek bir görevi var. Vatandaşa hizmet. Adalet, Sağlık, Eğitim, Güvenlik vb. gibi devletin en asli konularında sorumluluk genel idarede. Altyapı, denetim, ruhsat vb. diğer konularda yetki yerel yönetimlere verilmiş.
Bizdeki yerel yönetimlerin yetkisi dünya ile mukayese edildiğinde çok fazla. İnanın Belediyeler yetki olarak Cumhurbaşkanlığı yetkilerine sahip. Bütçeni kendin yap. Fizibil ya da değil kafana göre her türlü yatırımı yap. İmar planı ve tadilatlarını kendi kriterlerine ve tanıdıklarına göre yap. Her türlü işletmelere ruhsatı ver veya verme. Eskiler bilirler mücavir alan sınırları içerisinde bir yerde imar tadilatı yapacaksanız o zamanki ismiyle Bayındırlık Bakanlığından izin alacaktınız.
Eski uygulamaları eleştirebiliriz. Yetkinin yerele kaydırılması adına yanlış görebiliriz. Ancak absürt uygulamalara da bir bakalım. Yetki bende diye bir tarihte haydi il ismi de verelim. Niğde Belediyesi meclisinde boş tarlaya, imarsız tarlaya, birilerinin mülkü var diye 13 kat imar verilmedi mi? Merak eden araştırır, bakar ve bulur.
Şu anda belediyelerdeki rüşvet ve fahiş uygulamaların temelinde verilen yetkilerin keyfi uygulamalar ile işin çığırından çıkması mı yatıyor? Kanun ve yönetmelikler aklı selim insanlar tarafından hizmet odaklı kullanılırsa vatandaş memnun kalıyor. Ancak keyfi ve kişi ve çıkar odaklı kullanılırsa da ortalık itiraftan........
