menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Vi samler kræfterne for borgernes skyld

17 0
21.02.2026

Når du eller en af dine nærmeste får brug for hjælp fra sundhedsvæsenet, skal det føles trygt, overskueligt og helst foregå så tæt på hjemmet som muligt. Uanset om det er akut hjælp midt om natten, eller støtte og pleje efter et fald.

Derfor styrker Region Midtjylland og regionens 19 kommuner nu samarbejdet om de nære sundhedstilbud.

Fra 1. januar 2027 betyder sundhedsreformen, at regionen får ansvaret for en række opgaver, som i dag ligger i kommunerne. Det gælder blandt andet akutsygepleje døgnet rundt, specialiseret genoptræning samt sundheds- og omsorgspladser.

For dig som borger skal ændringerne ikke betyde utryghed eller dårligere hjælp – tværtimod. Opgaverne skal fortsat løses med høj faglighed og kvalitet, og det sker kun, fordi dygtige medarbejdere i både kommuner og regionen hver dag gør en forskel.

Sammen vil vi sikre, at flest muligt får hjælp........

© Århus Stiftstidende