Sınavlar gelir geçer, hayat devam eder
Okulların koridorlarında bu günlerde farklı bir telaş var. Ders aralarında yapılan neşeli sohbetlerin yerini soru tekrarları, deneme sonuçları ve kaygılı bakışlar aldı. Bu hafta yapılan okul sınavları, açıklanan bursluluk sınavı sonuçları ve önümüzdeki hafta gerçekleştirilecek LGS ile birlikte binlerce öğrenci aynı duygunun etrafında buluşuyor: Başarma isteği ve başarısız olma korkusu.
Elbette sınavlar önemli. Ancak sınavları hayatın merkezi hâline getirmek, özellikle öğrenciler üzerinde ağır bir yük oluşturuyor. Birçok öğrenci artık bilgiyi öğrenmek için değil, doğru şıkkı işaretlemek için çalışıyor. Eğitim çoğu zaman bir yarışa dönüşürken, çocukluk da soru kitapçıklarının arasında kayboluyor.
Bir başka önemli konu da öğrencilerin yıl boyunca oluşturduğu not ortalamaları. Ne yazık ki bazı öğrenciler tüm umutlarını tek bir sınava bağlarken, yıl içindeki performanslarının değerini göz ardı edebiliyor. Oysa........
