Dijital dünyada abonelik tuzağı
Masamın üzerindeki bilgisayara, telefonuma ve hayatımı dolduran o devasa dijital ekosisteme bakıyorum da, aslında hiçbirine tam anlamıyla sahip olmadığımı fark ediyorum. Modern dünya bizi çok sinsi bir illüzyonla tanıştırdı: Artık hiçbir şey satın almıyoruz, sadece kiralıyoruz.
Eskiden bir yazılımı, bir filmi ya da bir albümü satın aldığınızda o tamamen sizin olurdu. Kutusuyla, diskiyle elinizde tutardınız.
Yıllarca o aracı kullanır, o hikayeyi tekrar tekrar izlerdiniz. Şimdi ise her şey devasa bir abonelik sisteminin parçası. Müzik dinlemek için her ay haraç keser gibi para ödüyoruz, izlediğimiz diziler bir sabah platformdan kalktığında buharlaşıp........
