menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Dijital dünyada abonelik tuzağı

14 0
04.06.2026

Masamın üzerindeki bilgisayara, telefonuma ve hayatımı dolduran o devasa dijital ekosisteme bakıyorum da, aslında hiçbirine tam anlamıyla sahip olmadığımı fark ediyorum. Modern dünya bizi çok sinsi bir illüzyonla tanıştırdı: Artık hiçbir şey satın almıyoruz, sadece kiralıyoruz.

Eskiden bir yazılımı, bir filmi ya da bir albümü satın aldığınızda o tamamen sizin olurdu. Kutusuyla, diskiyle elinizde tutardınız.

Yıllarca o aracı kullanır, o hikayeyi tekrar tekrar izlerdiniz. Şimdi ise her şey devasa bir abonelik sisteminin parçası. Müzik dinlemek için her ay haraç keser gibi para ödüyoruz, izlediğimiz diziler bir sabah platformdan kalktığında buharlaşıp........

© Hedef Halk