menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Buğday İthalatı Neden Yapılıyor?

26 0
02.03.2026

Buğdayımızı bile üretemiyor, ithal ediyoruz sözü incitici değil mi? Evet, ülkemiz buğday ithal ediyor fakat bunun bir nedeni var ve bu nedeni bilmek gerekir. Buğday, ihtiyaç için mi yoksa işlenip ihraç edilmek için mi ithal ediliyor?

İşin uzmanı değiliz fakat daha önce bu konu ile ilgili bir un fabrika sahibi ile televizyon programı yaptığımız için konuya biraz aşinalığımız vardı. Bunun rahatlığıylabu yazıyı yazmaya karar verdik.

Kaldı ki devlet bir sebepten bir ürünün arzında eksiklik olur ise ihtiyaca göre ithalat yapabileceği gibi tüketiciyi korumak için bazı zamanlarda bazı ürünlerin ihracatını da sınırlayabilir. Zaman zaman bu tür uygulamalar yapıldığını görüyoruz.

Geçenlerde her şeye muhalif bir arkadaşım hükümeti eleştirmek için, “Buğdayımızı bile üretemiyor, ithal ediyoruz. Eskiden tarımda kendi kendine yeten nadir ülkelerden biriydik. Bu iktidar tarımı bitirdi…” diye bir eleştiri yaptı.

Arkadaşa, “Bu konuyu bilerek mi konuşuyorsun? Yoksa tipik bilmeden her şeye muhalefet edenlerden misin?” dedim. Arkadaş bir an şaşırdı ve “Buğday ithal etmiyor muyuz?” diye o da bana sordu. “Ediyoruz fakat niye ediyoruz istersen birlikte araştıralım.” dedim.

Birlikte sorduk Siri’ye, “Türkiye’nin yıllık buğday ihtiyacı ne kadar?” diye. Siri, “Türkiye’nin yıllık buğday ihtiyacı ortalama 19-20 milyon ton.” diye........

© Hedef Halk