menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Venter på sitt livs beskjed

21 0
04.06.2026

Fet makrell var på menyen da kronprinsen besøkte Japans svar på McDonald’s i Tokyo.

Det er ikke lenge siden han fikk omvisning på makrellbåten «Havsnurp» i Norge.

Tirsdag spiste han norsk fisk i Japan.

På kaia i april fikk kronprinsen spørsmål om hvordan det var å være borte fra kona. Han svarte at det gikk helt greit for en liten stund.

Det sier han ikke nå.

Det har gått vel halvannen måned mellom de to reisene. På denne korte tiden har sykdommen blitt mer alvorlig.

Samme dag som kronprinsen fikk sushi i Tokyo, reiste prinsesse Ingrid Alexandra hjem fra Sydney. Hun rakk hjem før faren, som lander i Oslo torsdag.

Det er svært sjelden at medlemmer av kongefamilien avlyser deler av et offisielt utenlandsbesøk.

Særlig i Japan, der protokollen tas på største alvor.

Men........

© VG