menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

İran’ın ABD üslerine saldırısı

53 0
25.03.2026

ABD ile İsrail’in İran’a yönelik acımasız ve vahşi askerî operasyonları sürerken, İran’ın saldırılara karşılık olarak bölgedeki ABD askerî varlıklarını hedef alması yeni bir tartışmayı beraberinde getirdi. Özellikle Körfez ülkelerinde bulunan Amerikan üslerinin vurulması, bu eylemlerin meşruiyeti açısından yoğun eleştirilere tabi tutuldu. ABD ve topraklarındaki ABD üsleri saldırıya uğrayan bazı bölge ülkeleri bu saldırıları haksız buldu ve savaşın gereksiz yere yayılması olarak gördü. Bölge ülkeleri, Türkiye dâhil, ortak bir açıklamayla, bu saldırıları kınadı ve durdurulmasını istedi. Ne var ki meselenin bu kadar basit olmadığı açık bir gerçek.

Öncelikle şu gerçek göz ardı edilmemelidir: ABD, İran’a komşu bir ülke değil. ABD, Okyanus ötesindeki uzak bir güç olarak, İran’a yönelik askerî operasyonlarını sürdürebilmek için bölgedeki askerî üslerine, donanmasına ve istihbarat altyapısına dayanmakta. İran’ın ABD saldırılarına doğrudan ABD topraklarına saldırarak cevap vermesi imkânsız. Körfez ülkelerinde bulunan üsler ise, yalnızca lojistik merkezler değil; aynı zamanda radar, gözetleme ve operasyon koordinasyonu açısından kritik öneme sahip yapılar. Bu üsler üzerinden elde edilen veriler ve sağlanan destek, hiç kuşku yok ki,........

© Türkiye