Som pappa til et skeivt barn er ikke regnbueflagget det som bekymrer meg
Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
Etter å ha lest reaksjonene på saken om foreldre som har engasjert advokat for å få fjernet regnbueflagg fra skolene i Vestfold, sitter jeg igjen med ett spørsmål: Hvem er det egentlig som trues av at barn lærer at alle mennesker har lik verdi?
Som pappa til et skeivt barn leser jeg denne debatten med andre øyne enn mange andre.
Før min kone og jeg fikk barn, hadde vi en samtale om hvordan vi ville reagere dersom et eller flere av barna våre en dag fortalte oss at de var skeive. Svaret var enkelt: Det ville ikke forandre noe. De ville fortsatt være våre barn, og vi ville elske dem akkurat like høyt.
Når jeg leser kommentarfeltene, lurer jeg på hvordan noen ville reagert dersom deres eget barn en dag fortalte at det var skeivt. Ville kjærligheten og støtten kommet først? Hvis svaret er ja, er det vanskelig å forstå hvorfor et symbol på inkludering vekker så sterke reaksjoner.
Satte fyr på........
