Barna er fremtiden – vi må satse på dem!
Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
Barnehageåret går mot slutten, et år som har vært preget av mye bekymring rundt bemanningssituasjonen. Ukas gladnyhet var derfor særdeles kjærkommen: Arbeiderpartiregjeringen bevilger i overkant av 3,6 millioner mer til barnehagene våre, som øremerkes til nettopp bemanning.
I forrige kommunestyreperiode sørget Tønsberg Arbeiderparti for økt grunnbemanning i de barnehagene hvor behovet var aller størst. Resultatet lot ikke vente på seg: Mindre sykefravær, men også mer stabilitet for barna, siden personalet kunne rokeres. Minst like viktig var også de ansattes........
