menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Kitap Fuarlarında Korkunç Kitaplara Destek Olmayın!

40 0
19.04.2026

Hasbelkader Kitap Fuarlarına katılıyorum. Şunu baştan sorayım. Kitap Fuarlarındaki kitaplar ne kadar ilim ve irfana ve insani gelişime hizmet eder? İkinci soru. Kitap fuarlarındaki kalabalıklar ne kadar kültüre, ilme ve irfana işaret eder?

Hey Dostum hey! Kitap fuarlarına satılan ve ilgi duyulan kitapların yüzde 5’i mi, yüzde 10’u mu, ilim ve irfan ile kültür kitaplarıdır? Bunu bizzat gözlemledim. Evet, net olarak belirtiyorum, Kitap Fuarlarındaki kitapların çoğunluğu “fasa-fisodur.” Oradaki kitaplara ilgi gösterenlerin çoğu da “oğlum ilim ve irfan sahibi, kültürlü bir insan olsun” diye kitap fuarında bulunmuyor. Ya da kendisi de çoğunlukla “ilim ve irfan sahibi, kültürlü bir fert olmak için şu kitap fuarına gidip de kitap alayım” diyen de çok azdır. Güncel ve sansasyonel kitaplar, dedikodu ve siyasetin, o anki konjonktürün kitapları ilgi görüyor daha çok.

Aile reisler, anne ve babalar da, çocuklarına aldıkları kitaplar ile, “okulunda başarılı olsun” diye, “üniversite kazansın”, kendilerine göre “adam olsun” diye, ders kitapları ve üniversiteyi kazanmada yardımcı olacak kitaplar alıyorlar.

Ah, ah, ah! Ey Anne ve Baba! Oğlun “adam olsun diyorsun da”, “asıl adamlık” o değil. Asıl adamlık üniversiteyi bitirip de mühendis, doktor, öğretmen, hakim, savcı, avukat, psikolog, uzman, denetçi, müfettiş ya da vali ya da başka bir meslek sahibi olmak değil asıl mesele.

Vali dedik de şu fıkrayı herkes bilir. Esasında bu meşhur bir darb-ı meseldir.

“Ben sana Vali olamazsın demedim ki, adam olamazsın dedim.”

“Nasıl mıydı, bu darb-ı mesel?” Hemen hatırlayalım: Bir Baba Oğlunun tavır ve davranışlarını beğenmez ve devamlı ona; “Oğlum sen adam olamazsın” diye seslenirmiş. Babasının bu sözlerinden rahatsız olan çocuk okulda derslerine daha sıkı çalışır, daha da hırslanırmış. Gel zaman git zaman, o çocuk okumuş, üniversiteyi kazanmış, okulu bitirdikten sonra işe girmiş. Ve en sonunda Valilik görevine kadar yükselmiş. Bu görevdeyken bir gün Babasını ayağına kadar çağırmış. Bu görevliyi göndererek “git Babama söyle bugün benim yanıma gelsin” demiş. Babası kapıdan içeri girer girmez; “bak Baba, sen bana adam olamazsın diyordun. Okudum ve Vali oldum” demiş. Babası da bu sözler üzerine, aynen u cevabı vermiş: “Oğlum ben sana Vali olamazsın demedim ki, adam olamazsın dedim. Adam olsaydın, Babanı bu şekilde edepsizce ayağına getirmezdin.” Bir kişi vali olmakla kariyer gelişimini tamamlamış olmakta mıdır? Asla ve asla. Yalnızca vali olmakla, ya da yalnız bakan olmakla, yalnız milletvekili olmakla, yalnız mühendis olmakla, yalnız avukat, yalnız hakim olmakla kimse insanlık........

© İstiklal