Estimat parlant monolingüe
Helena Solà: “ERC és insostenible, la gent cada vegada està més enfadada i descontenta”
[VÍDEO] La Pissarreta d’en Partal: Les quatre claus per a entendre la guerra de l’Iran
Albert Sánchez Piñol: “Els catalans són gent d’ordre que volen fer la revolució”
Gisèle Pelicot: “Vaig reconstruir-me sobre un camp en ruïnes”
Una llengua feixista, diu | Mail Obert Bel Zaballa
Joel Joan: “Els actors vivim acollonits”
Emma Vilarasau: “Ens hem de revoltar i la gent no té temps”
RL1 i RL2, el cas real de canvi de gestió que posa en evidència ADIF i RENFE
La ferida oberta a Andorra per la “guerra de l’estat espanyol amb el nacionalisme català”
“En espanyol o no hi ha DNI”: la policia espanyola denuncia un home que reclamava atenció en català
Admesa la demanda d’Albert Forcades contra Parlon per haver-lo acusat falsament d’haver agredit un mosso
Prohens i Vox tornen al passat i deroguen definitivament la llei de memòria democràtica
Mor una dona en caure per un penya-segat al camí de ronda de Torroella de Montgrí
Actualització: 10.03.2026 - 22:33
Estimat parlant monolingüe,
Segurament no podràs entendre aquesta carta, però tens la sort d’estar envoltat de parlants multilingües que te la podran traduir. Que fort que parlin més d’una llengua, deus pensar. Com aquell company de classe que tenies, que amb el pare parlava italià i amb la mare suec. O aquell que a casa parlava dàrija però mai ho hauries dit pel seu castellà. Ai, i també aquella dona que un dia et va explicar que parlava tagal i una altra llengua filipina que ara mateix no recordes, però que et va haver d’insistir que no era un dialecte, que era diferent. De fet –amb sort potser afegiràs–, com tots els parlants de català que has conegut ara que has vingut a viure a Barcelona, que van canviant d’una llengua a l’altra. Uns casos ben curiosos… Quin cacau mental.
O potser no, estimat parlant monolingüe. Potser aquests no són uns casos curiosos ni potser tot això........
