MALINLA ÖVÜNME EY İNSAN!

MALINLA ÖVÜNME EY İNSAN! KABRE GÖTÜREMEYECEĞİN ŞEYLE NEDEN BÖBÜRLENİYORSUN?

Değerli okuyucularım,Müslümanlık; insanlara üstünlük taslamak, sahip olduğu servetle övünmek, gösteriş yapmak, insanları küçük görmek ve onları horlamak değildir. Gerçek Müslümanlık; tevazu, merhamet, paylaşma ve Allah'ın kullarına karşı şefkatli olabilmektir.Ne yazık ki günümüzde birçok insanın; din, iman, güzel ahlak ve Allah'a hakkıyla kul olma konusunda yarışması gerekirken, dünya malı biriktirme, daha fazla kazanma ve sahip olduklarıyla övünme yarışına girdiğini görüyoruz. Oysa dünya nimetleri insanın değeri değil, imtihanıdır.İnsanlığı manevi felakete sürükleyen bu büyük yanlışa dikkat çekmek, insanlarımızın muhasebe yapmasına vesile olmak ve Allah'ın razı olduğu kulluk bilincini hatırlatmak amacıyla bu satırları kaleme alıyorum.İnsanlık tarihinin en büyük imtihanlarından biri maldır. Nice insanlar fakirlikle sınandığı gibi nice insanlar da zenginlikle sınanmıştır. Ne yazık ki günümüzde birçok insan malını, makamını ve servetini Allah'ın bir emaneti olarak görmek yerine üstünlük aracı olarak kullanmaktadır. Gösteriş, kibir, israf ve başkalarını küçümseme hastalığı toplumları kemiren en büyük manevi felaketlerden biridir.Müslümanlık sadece "Ben Müslümanım" demekle olmaz. Müslümanlık, Allah'ın emrettiği şekilde yaşamakla olur. Eğer bir insan servetiyle övünüyor, fakiri görmezden geliyor, ihtiyaç sahibine sırt çeviriyor ve malını sadece kendisi için biriktiriyorsa, durup kendisine şu soruyu sormalıdır:"Ben bu dünyaya neden........

© Van Havadis