menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Narkoz ve otopsi

39 0
23.04.2026

İki yıl önce bu köşede "Narkoz" başlığıyla bir yazı kaleme almıştım.

14 Nisan’da Kahramanmaraş’taki okul saldırısını gerçekleştiren katilin haberi önüme düştüğünde sarsıldım. İki yıl önce yazdığım satırlar, bir caninin zihin haritası olarak karşımda duruyordu. Bulanık bir şekilde çizdiğim silüet, bir katilin eşkaline dönüşmüştü.

O yazı bugün otopsi masasında. 5 madde hâlinde bazı bölümleri alıntıladım ve altına bugüne dair notlar ekledim.

1. Wattpad platformundaki kitaplarda “kötü çocuk” karakterleriyle sapkınlık, şiddet ve tekinsiz tipler rol model yapıldı. Efendi, dürüst çocuklar sahnenin dışına itilirken, her türlü pisliği yapanlar spot ışıkların altında parlatıldı. Uyuşturucu, cinsel şiddet ve sapkınlık dolu satırlar milyonlarca çocuğun zihnini zehirledi.

Katil, bu zehirli edebiyatın ete kemiğe bürünmüş hâli gibi… Sosyal yetersizliklerini ve silik karakterini, o satırlarda parlatılan "tekinsiz ve kötü çocuk" imajıyla takas etti. Efendi olmayı "eziklik" olarak kodlayan bir kültür, ona okul koridorunda elinde silahla yürürken giyinebileceği sahte bir karizmanın kapısını araladı.

2. Sosyal medyada şöhret duygusunu tetikleyen ego-sistem sayesinde, daha çok tanınmak, daha çok beğeni almak için “yapılmayanı yapmak” gerektiği zihinlere kazındı. Her türlü rezalete alkış tutan popüler kültür, anormali normalleştirdi. Evin perdeleri ardına kadar sıyrıldı, mahremiyet ve mahcubiyet ayıp sayıldı. Anadolu coğrafyasında bir erdem olarak görülen yüz kızarması büyük bir zaaf olarak........

© Türkiye