Ninem diyor ki… |
Doğru söz, eğri kulağa ağır gelir.Çünkü hakikati kabul etmeye gönlü yoktur…Delalet bedeni sarmaya görsün,Kamış ses verince ney oldum sanır!Cehalet aklını almaya görsün,Kendini avutur şey oldum sanır!Hey ki hey;Abdal, ata binince; bey oldum sanır,***İplik, elde gerilince; yay oldum sanır,
Sıpa, kısrak yanında; tay oldum sanır,
Gasp, haydut üleşince; pay oldum sanır,Güçlüye maşadır, güçsüze........