66.yıldönmünde bir soru : – 27 Mayıs 1960 darbe mi, devrim miydi?
1946’NIN ÇOK PARTİLİ İLK GENEL SEÇİMDEN 27 MAYIS 1960’A VARAN SÜREÇİN MİLATLARI:
•21 Temmuz 1946 yapılan çok partili genel seçimlere katılan 6 partiden biri de Demokrat Parti’dir.
•14 Mayıs 1950 genel seçimlerinde iktidar olan DP(Demokrat Parti) 1954 ve 1957 seçimlerinde de iktidarını korur.
• DP,18 Nisan 1960 tarihinde muhalefeti, basını yıldırıp susturmak için 15 üyeli TBMM’inde Tahkikat Komisyonu kurar.
• DP,18 Nisan 1960 tarihinde muhalefeti, basını yıldırıp susturmak için 15 üyeli TBMM’inde “Tahkikat Komisyonu” kurar. Savcı ve hakimlerin yetkileriyle donatılmış komisyonun üstünde bir merci olmadığından verdiği kararlar kesindir. Parlamenter sistem filen ortadan kaldırılmış olur.
Baskıcı DP idaresine karşı halkta ve tek vücut olan Atatürk gençliği arasında hoşnutsuzluklar yükselir.
Sonuç : Emir- komuta zinciri dışında Ordunun Atatürkçü genç subayları ve Türk gençliği tarafından 27 Mayıs 1960 devrimi gerçekleştirilir.
DÖNEMİN CANLI TANIKLARI YAZARLAR BU KONUYA İLİŞKİN OLARAK YAZDIKLARI:
29 Mayıs 1960’taki yazısında, ” Bu milli birlik her şeyden önce hürriyetle beraber insan olma onuruna kavuşma sevincinden geliyor ve ifadesini orduya şükranda buluyo . Aydını hor görüp başından beri onu kendine düşman sayan gafiller bozuk para gibiharcamak istedikleri Atatürkçülüğün nasıl kaya gibi durup kafalarına indiğini hayli geç anlamış oldular.”
• Akbaba’da yazan Yusuf Ziya Ortaç, Demokrat Parti’yi şöyle özetliyor:
” İktidarın tabancaları, işte bu gençlere ateş açtı ve DP’nin on yıl önce yeter diye kalkan eli bu kanlarla kızardı. Bu kanlarda Atatürk’ün kanı vardır. (…) Yıkıldılar… Yıkılacaklardı elbet: Atatürk’ün ‘Hayatta en........
