Trygg styring = milliardkutt og brutte løfter
Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
Alle partier og politikere i Kristiansund ønsker det beste for kommunens innbyggere. Dette gjelder også i høyeste grad når det kommer til helsetjenester.
Det er derfor ikke noe problem å stille seg bak de siste utspillene til både Aps gruppeleder Berit Tønnesen og leder av hovedutvalg for helse, Arne Grødahl.
Problemet er bare at de tilhører et parti som fører en overordnet helsepolitikk der konsekvensene er innsparinger, brutale kutt og et uforsvarlig tilbud for innbyggerne i Møre og Romsdal – og i særstilling Kristiansund.
Arne Grødahl etterlyser handlekraftige politikere for å løse dagens mange problemer i det byråkratistyrte helseforetaket. Det har han helt rett i, men da må han nok se utenfor eget parti. I egne rekker holder de fast på at dagens modell for styring og finansiering av helsetjenestene........
