Bedre budsjettprosess i Heim?
Dette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
– Har ikke vært en god prosess i min tid som politiker, sier Marit Liabø Sandvik, Ordfører i Heim kommune, i et intervju i Avisa Sør-Trøndelag 2. juni 2026.
– Nå skal det være lettere å bidra. For det handler jo også om man selv må ta et aktivt grep å bidra inn i prosessen, fortsetter hun.
Men hvor har hun vært de seks årene HalsaLista har klaget på budsjettprosessen?
Vi startet Heim med en rådmann som ikke ville legge fram et budsjett i balanse, så politikerne........
