Hvorfor går vi i Pride-parade? |
Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
For å bidra til at alle skal føle at det er mulig, er vi med på å markere Pride, og går i paraden.
I Norge har vi tradisjon for å gå i tog for å markere fellesskap og feire felles verdier. Vi går også i tog for å kjempe frem rettigheter og demonstrere mot urett. Noen av oss går i tog 8. mars på den internasjonale kvinnedagen, for å markere kvinnekamp, likestilling og motarbeide urett, og arbeiderbevegelsen går i tog 1. mai for å kreve bedre arbeidsvilkår, lønnsrettigheter og sosial rettferdighet. Mens de fleste av oss har gått i barnetoget 17. mai for å feire nasjonaldagen.
Pride er........