menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Toprağın Kızı!

310 0
06.04.2026

Açıkça yazmalı: Bunun adı bence faşizm. Tek otorite arkasına hakimi, savcıyı, polisi, jandarmayı, Meclis’i, devleti, yüksek bürokrasiyi ve sermaye gücünü aldı. Toprağın kızını hapse gönderdi.

Akbelen Ormanları içinde İKİZKÖY’de toprağı, suyu, zeytin ağaçlarını, bahar çiçeklerini, kuşları, sincaplarla kelebekleri vahşi kömür madenciliğine kurban vermeyelim, biz buna karşıyız demişti.

Evet doğrudur; elektrik stratejik üründür. İnsan hakkıdır. Her insan elektriği kullanma hakkına sahip olmalıdır.  Elektrik akan sudan, esen rüzgardan, yeraltında kömürden, boruyla gelen doğal gazdan üretilir. Kömür de stratejik üründür. Bu vatan üzerinde yaşayan her kişinin yerin altındaki kömür yatağında hakkı olmalıdır. Kömür çıkartılıp ondan elektrik üretilerek herkese hakça, hukukça sunulmalıdır.

Toprak da stratejik varlık.

Orman da stratejik varlık.

Dereler, nehirler de…

Hava da stratejik varlık.

Tarafsızca dinleselerdi zindana koyulan İKİZKÖYLÜ Esra Işık’ın da aynı hakkı savunduğunu göreceklerdi!

“Toprağımız, havamız, derelerimiz, nehirlerimiz, ormanımız, üstünde ağaç, çiçek, her tür kanatlı canlı, her böcek de stratejik varlığımızdır. Sizin “100-200-300” diye yazdığınız zeytin ağaçlarına biz kaç ömür verdik. Orada bizim atalarımızın, ninelerimizin, dedelerimizin emeği var. Biz yurttaş değil miyiz” dediği için hapse konuldu.

AKBELEN’de İKİZKÖY’de, YATAĞAN’da, KEMERKÖY’de, YENİKÖY’de toprağın altındaki stratejik varlık kömür; toprağı, havayı, suyu, canlıyı, köylünün evini, damını,........

© Sözcü