menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Aman petrol yaman petrol

198 0
02.04.2026

Hamas, Gazze’de yenilip, Beşar Esat Suriye’yi terk edince Orta Doğu sakinleşecekmiş gibi duruyordu. Biz de bir yandan “Terörsüz Türkiye” inşa etmeye çalışırken diğer yandan enflasyonu indirmekle meşguldük. Bir hayli mesafe de almıştık. Derken ABD yanına İsrail’i alarak (ya da tersi) İran’a karşı bir savaş başlattı. İran “ben yanmışsam herkes yansın” diyerek ABD dostu petrol ihracatçısı Arap devletlerine füze atmaya başladı. Hürmüz Boğazı’nı neredeyse geçilmez kıldı. Mart başında varili 70 dolar olan ham petrolün fiyatı mart sonunda 114 dolara çıktı. Doğalgaz fiyatları çoğu zaman petrol fiyatlarıyla birlikte hareket eder. Türkiye 2025 yılında enerji hammaddesi ithalatına 62.5 milyar dolar ödemiş. Eğer petrol fiyatları düşmezse enerji faturamız bu yıl 25-30 milyar dolar artabilir. Bu, milli gelirimiz en az bu kadar azalacak demektir. Bir sürü varsayımlar sıralayarak ne dediğimi anlaşılmaz hale getirmeden söyleyeyim. Yurt dışından kaynaklanan bu fakirleşme, yurt içinde alınacak önlemlerle ortadan kaldırılamaz. Ancak vatandaşlar arasındaki dağılımı değiştirilebilir. İspanyol hükümetinin açıkladığı........

© Sözcü