«Vesterøya skole»: Utrygg skole – for de neste hundreår? |
Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
20.05. stod du, Sigurd T. Skjefstad, fram i Sandefjords Blad med en tankevekkende og egentlig en vakker beskrivelse og takket Ormestad skole som en utmerket skole, i likhet med flere – og takket den av. For nå byr deg seg en enda bedre mulighet for integrering og forbrødring for alle nasjonalitetene der og etnisk norske på de to andre skolene – på storskolen på Husebyjordet: «Vesterøya skole».
Når du også viser til områdets store levekårsutfordringer, hadde det vært «bättre att stanna kvar», på nærskolen, der man også tryggere kan møtes etter skoletid. Det var utfordringer på 90-tallet, ikke nevneverdig de senere årene, på skolen.
På kommunens........