menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Byutyvikling: Campus ja. Tivolitomta nei

15 0
04.06.2026

Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Sandefjord FrP er positiv til høyere utdanning i Sandefjord. Og vi ønsker flere studieplasser, flere unge mennesker i byen vår og et sterkere samarbeid mellom utdanning og næringsliv. Det er bra for både arbeidsplasser, kompetanse og fremtidig verdiskaping.

Men det betyr ikke at vi skal lukke øynene for retningen denne saken tar. I saksframlegget fremstilles dette som et prosjekt for å utvikle Campus Sandefjord, det høres både fornuftig og fremtidsrettet ut.

Et høyskoletilbud vil styrke Sandefjord

Problemet er at prosjektbeskrivelsen samtidig peker ut Tivolitomta som det foretrukne alternativet.

Der står det at campus skal etableres fortrinnsvis på Tivolitomta. Det er ikke en tilfeldig formulering, det er en klar politisk føring. Noen........

© Sandefjords Blad