İnsanlar ve kitaplar
Beni sürekli okuyanlar bilir. Deneme yazılarımda sevdiğim yazarlara, düşünürlere yer vermeyi, ele aldığım konularda onlardan yaptığım alıntıları paylaşmayı seviyorum. Bu insanların farklı görüşleri kadar, düşündüklerimi destekleyen sözlerinin okur için de keyifli bir arayış yolculuğu getirdiğini sanıyorum. Bunu arkadaşlarla birlikteyken söylediklerinden ya da paylaşımlarıma getirdikleri yorumlardan anlıyorum. Nitekim içlerinden birçoğu onlara yeni bir yazar ya da düşünürü tanıttığım için teşekkür ediyorlar. Elbette ki yaşadığımız sürece öğreneceklerimiz hiç bitmeyecektir; ama yola çıktığımız andan başlayarak bize ışık tutan insanlar ve kitaplar olmasa, biz nasıl bilgilenir, aydınlanırdık diye de düşünmemiz gerekiyor.
Amerikalı popüler bilim ve bilimkurgu yazarı Isaac Asimov’un yaşamöyküsünde okumuştum:
Asimov, ünlü olduktan yıllar sonra babası onun bir kitabını okumuş ve tüm o yazdıklarını nereden öğrendiğini sormuş. Yazar kısaca, “Senden baba!” diye yanıtlamış. Babası şaşkınlık........
