We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close
Aa Aa Aa
- A +

WSJ ‘investigation’ of aggregator that dared include RT scares other members into ditching the network. Democracy at work!

15 18 35
09.10.2020

The Wall Street Journal has launched an investigation into a link aggregator that includes RT.com, publishing the names of participants and the network itself in an effort to shame them into kicking the site off, in a hit piece on Wednesday. If this thinly-veiled intimidation is the behavior of a democratic country’s media, one shudders to imagine what an authoritarian nation might have done.

RealClearPolitics – a mostly-nonpartisan site that reports poll results and political news – is held up as an example, guilty of wrongthink through its association with Mixi.Media, a web-ring that links to headlines from news sites of various political persuasions (including RT) at the bottom of partners’ webpages. Mixi doesn’t show the source of the headlines right away, no matter where they come from, which –in the eyes of the Journal– proves it’s up to something nefarious.

The pearl-clutching pseudo-exposé made it clear that even unwitting association with RT is beyond the pale in this paranoid day and age. “If [readers] see RT, they are going to freak out,” Mixi founder Alex Baron is quoted as saying. Asked whether he agrees with RT’s “politics,” he answers in the negative, of course. However, the implication is made that he’s a Kremlin agent at heart through his past association with a Russian private equity firm - never mind that he’s suing that firm after being fired in 2018. Merely........

© RT.com


Get it on Google Play