“Febieyyiâlâirabbikümâtükezzibân?”-1

“Öyleyse ikinizin rabbinin olgularının hangisini tekzib ediyorsunuz?” (Rahman 13)

1999 yılında İslam Medeniyeti Vakfı’ında (Üsküdar) “Kur’an Matematiği” ismiyle başlayan haftalık “Kur’an ve İlim Seminerleri” devam ediyor… Cumartesi günü 1325’inci haftalık seminerimizi de yaptık, elhamdülillah… On haftadan beri Rahman Suresi tefsiri üzerinde çalışıyoruz; geçen hafta yukarıda başlıkta Arapçasını, devamında da Türkçe mealini yazdığım ayet üzerinde durduk… “Febieyyiâlâirabbikümâtükezzibân? / Öyleyse ikinizin rabbinin olgularının hangisini tekzib ediyorsunuz?” (Rahman 13)

“âlâi” ifadesi Kur’an’da 34 kere geçmektedir. 31’i Rahman Suresi’nin bu tekrarlayan ayetindedir. Diğer 3’ünden ikisi Araf Suresi’nde biri de Necm Suresi’nde geçmektedir.

“Âd’a kardeşleri Hûd’u … “Ey kavmim, sizin için O’ndan başka hiçbir ilahın olmadığı Allah’a ibadet edin, ittika etmez misiniz” dedi. Kavminden küfredenlerin ileri gelenleri “kesinlikle biz seni sefahat içinde görüyoruz ve kesinlikle biz seni yalancılardan zannediyoruz” dediler. “Ey kavmim, bende bir sefahat yok ve ancak ben âlemlerin rabbinden bir elçiyim, size rabbimin mesajlarını ulaştırıyorum ve ben sizin için emin bir nasihat edenim, size rabbinizden sizden bir adamın üzerinde bir zikrin sizi uyarması için gelmesine şaşırıyor musunuz ve zikredin ki sizi Nuh kavminin sonrasında halifeler kılmıştı ve sizi yaradılışça güçlü kılmıştı, öyleyse Allah’ın........

© Milli Gazete