Zaten kırılgan olan ateşkesin dönüşümü |
“Son birkaç gündür bölgede tansiyon yeniden yükseldi” diye başlamak işin en kolayı olacaktır. Elbette tansiyonun derece derece farklılaşmış olabilir. Ancak bu bölgedeki gerginlikler daha doğru ifade ile hastalık 1948’den beri burada… Bölgedeki hastalığın tek bir hedefi var; bir organ olarak Orta Doğu’yu ve bir vücut olarak tüm dünyayı öldürmek. Bunun için son kertede gündemin merkezine İran’ı aldığı malumumuzdur. Tabii bir yandan da nisan ayından bu yana yürürlükte olan kırılgan ateşkesten de bahsediyoruz. Ancak bu ateşkesin aslında bir es almak veya nefes molası mesabesinde olduğunu da neredeyse her seferinde ifade ediyoruz. Karşısındakini eşit görmeyi bırakın, aşağının da aşağısında gören bir sapkın zihniyet için ateşkes bir mecburiyet ve karşısındakine verilmiş bir ihsandır. Bu ihsan da ancak ona köleliğini veya onun için yok olmasını geciktirir. Nihayetinde nisandan beri devam eden bir ateşkes var ancak son süreçte bir çöküşün eşiğine geldiği, iki ülkenin (İran ve katil İsrail rejimi) doğrudan birbirini vurduğu ve ardından ABD'nin ağır baskısıyla "şimdilik" yeniden durulduğu çok kritik bir sarmala tanıklık etti. Bu bağlamda son süreçte yaşananları bir özetlemek iyi olacaktır. Zira saf bir şekilde durup dururken İran da neden vurdu denilirse, aynı ya bu HAMAS neden bunu yaptı, ne güzel huzurlu bir şekilde dururken neden uyandırdı bu zalimi der gibi olur.
Kıvılcım: Lübnan-Beyrut hattındaki gerilim (7 Haziran Pazar)
Süreç, zaten aylardır İsrail’in ateşkesi ve gerekliliklerini ihlali ile devam ediyordu. Bunun ötesinde orayı burayı ele geçirdim şovları ile psikolojik olarak Hizbullah’ı yıpratmaya çalıştığı bir süreçte yaşanmaktaydı. Katil İsrail son süreçte Hizbullah’ın vermiş olduğu karşılıklara yönelik çok sert bir yanıt vereceğini açıklamıştı. Hem saldırıyor sonrasında cevap verilince de “siz görürsünüz” diyor bu katiller sürüsü… Nitekim konu ile ilgili açıklamasında Netanyahu, Beyrut’u vuracaklarını söylemişti. Bunun üzerine Beyrut'un güney banliyölerinde yer alan bir Hizbullah insansız hava aracı (İHA) merkezini hava saldırısıyla vurdu.
ABD Başkanı Donald Trump'ın daha önce Netanyahu'ya “Beyrut'u vurma, İran ile yürüttüğümüz müzakereleri baltalarsın” yönündeki açık uyarılarına rağmen İsrail'in Beyrut'u hedef alması, İran tarafında bardağı taşıran son damla oldu. (Trump’ın affedersiniz bu........