menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

ABD, İsrail, İran... Kim, ne kaybetti?

52 0
09.04.2026

Hızlı, ani ve kesin bir zafer umuyordu, tersi oldu. Hızlı ve beklenmedik bir yenilgi tattı. ABD Başkanı Trump’ın İran’a saldırı sürecinde verdiği en iyi karar, şartları ne olursa olsun ateşkesi kabul etmesi oldu. Biraz daha devam etse içeride iktidarını sürdürebilmesi zorlaşacak ve beklediği zaferden uzaklaştıkça yıpranmaya devam edecekti.

40 günlük savaşın kazananı, sadece savaş daha uzun sürmediği için bile İran’dır. Büyük bir yıkım yaşadı, insanlarını kaybetti ama sonuçta saldıran taraf değildi ve kendisinin savunurken hemen hemen hiç yanlış yapmadı. Çünkü sanılanın aksine planı olan, analiz yapabilen ve sonrasını düşünerek adım atan Tahran yönetimiydi. En çok düşünce kuruluşuna, strateji ve planlama merkezine sahip olan ABD ise düşüncenin d’sinden nasipsiz şekilde savaşın her günü bir sonraki gün ne yapacağını bilemeden şuursuzca saldırdı. Trump ve sadık adamları Hürmüz Boğazı diye yerin varlığını bile İran orayı kapatınca anladı dersek yeridir.

Savaş uzadıkça, Trump’ın sinirleri ve ağzı bozulunca zaten işin ateşkese varacağı büyük ölçüde anlaşılmıştı. Öyle de oldu.

Şimdi, zafer kazandığını ilan ve iddia eden iki taraftan İran’ın iddiası daha akla yatkın görünüyor.

Çünkü, başlatmadıkları bir........

© Karar