AEX start vermoedelijk in het rood door onzekerheid over deal tussen VS en Iran
(ABM FN-Dow Jones) De Amsterdamse beurs gaat donderdag lager van start nu de onzekerheid over een deal tussen de VS en Iran de overhand heeft gekregen. Futures op de AEX index wezen ongeveer een uur voor de beursgong op een verlies van 0,2 procent.
De AEX sloot woensdag al een half procent lager op 1.043,95 punten. De verliezen bleven nog relatief beperkt dankzij koerswinsten voor de halfgeleiders ASML, ASMI en Besi, die blijven profiteren van het aanhoudende AI-optimisme.
Ook Wall Street nam woensdagavond gas terug, met een verlies voor de S&P 500 index van 0,7 procent. Het was het eerste verlies voor de hoofdgraadmeter in 10 handelsdagen, ondanks een sterk banenrapport van loonstrookjesverwerker ADP.
De banengroei in mei was breed gedragen en de salarissen zaten op jaarbasis met 4,4 procent flink in de lift. "Dat hebben we in geen jaren meer zo........
