Nuoret eivät halua luopua älypuhelimistaan
Nuoret eivät halua luopua älypuhelimistaan
Kolumni|Nuoret tietävät älypuhelinten käyttöön liittyvät riskit ja ongelmat, mutta pitävät niiden hyötyjä haittoja suurempina, kirjoittaa Julia Puiro.
Kirjoittaja on Lauttasaaren yhteiskoulun kahdeksasluokkalainen, joka oli HS:ssa tet-harjoittelussa.
Nuorten älypuhelinten käyttöä halutaan rajoittaa tai se halutaan jopa kokonaan kieltää. Kysyin kahdeksaltatoista alle 15-vuotiaalta koulutoveriltani, mitä he asiasta ajattelevat. Tulokset olivat selviä: 13 nuorta sanoi vastustavansa kieltoja, kun taas viidellä ei ollut asiaan selvää kantaa.
Useimmille haastattelemilleni nuorille älypuhelin on yhteydenpidon kannalta äärimmäisen tärkeä. Monet käyttävät yhteydenpitoon myös sosiaalisen median alustoja, kuten Snapchatia.
Sosiaalisen median........
