menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

OMÜ'de İletişim!

33 0
30.03.2026

Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi Tüp Bebek Merkezi’nde; daha önce de yazdığım gibi, yaşanan istifa krizi sürüyor.Karadeniz’in tek eğitim merkezi olma özelliğini taşıyan birim, dört öğretim üyesinin peş peşe istifasıyla adeta çöktü de diyebiliriz.Yeni hasta kabul edilmediği gibi, sadece takibi yapılan eski hastalar için merkez faaliyette.Yazık! kelimesini daha önce kullandım.Artık yaşanan yazığın çok ötesinde.Çünkü, merkez artık yeni bebek bekleyenlere umut olamıyor.Denetimi Sağlık Bakanlığı yani yerelde İl Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı olmasına rağmen ne yazık ki, oradan da bir girişim yok.Yani el birliğiyle ya da görmezden gelerek, aciliyetini önemsememek gibi tavırlarla, vatandaşın bebek umutları öteleniyor.Parası olan özele gidiyor elbette.Ama parası olan. Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde tüp bebek merkezi var ancak, aktifliği konusunda çok bilinir değil.Çünkü 2023 yılında açıldı.Yani sonuç olarak yönetimin sessizliği ve çözümsüzlüğü kamuoyunda büyük tepki çekiyor.Krizin fitili nasıl ateşlendi, neden ateşlendi, kimin nasıl bir amacı var muamma.Hastaların bilinen özel bir hastaneye kaydığı iddialarını önemserim ama.Bu kent de önemser.Yöneticilerin 'hatalarını eksiklerini, tercihleri' için niyet okumamız olmaz ama;Son 12 yılda yaklaşık 30 hekime sertifika veren bu çınarın kurumasına göz yuman OMÜ yönetimine ve denetimi kendilerinde olan İl Sağlık Müdürlüğü'ne 'neden diye sormak' bu kentin insanları olarak en doğal hakkımız.Ayrıca Sağlık Bakanlığı’nın desteğiyle açılan ve Karadeniz’in en büyük kamu Üremeye Yardımcı Tedavi Merkezi (ÜYTE)'nin 3 kadın hastalıkları uzmanı ve 3 embriyoloji uzmanıyla faaliyet göstermesine rağmen;OMÜ yönetiminin bu tüp bebek tavrı sürerken, Sağlık Müdürlüğü’nün bu alternatifi daha aktif tanıtması gerekmez mi?.OMÜ Tüp bebekte yaşanan kriz sürecinde kaç kez gündeme getirildi ÜYTE.Elbette tek başına ihtiyaçları karşılamaz ama OMÜ'deki sıkıntı çözülene kadar bir alternatif.Yani vatandaş........

© Hedef Halk