menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Vi trenger både teori og praksis

11 0
04.06.2026

Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Ikke alle barn lærer best ved å sitte stille ved en pult hele dagen. Noen lærer best når de får bruke hendene. Vi tror de fleste lærer bedre når de får samarbeide, utforske, bevege seg eller se hvordan teori fungerer i praksis. Derfor trenger vi en skole med plass til både teori og praksis.

Det er mye positivt som skjer rundt omkring på skolene våre. Elever lærer matematikk gjennom matlaging, utforsker naturfag ute i nærmiljøet og jobber med tverrfaglige prosjekter som knytter læringen tettere til virkeligheten.

Dette er ikke «pause» fra læring. Dette er læring.

Når undervisningen blir mer praktisk og variert, opplever mange elever........

© Haugesunds Avis