Ölüm Güzel Şey

Babamın vefatı sonrası sizlerle biraz hasbîhâl etmek istedim…

İnsanların hepsine bir ömür biçilmiştir. Kaç yaşında ölürse ölsün, herkes bir ömür yaşar. Kimisi doğar doğmaz ölür, onun ömrü o kadardır; kimisi de Hz. Nuh Nebi gibi dokuz yüz küsur sene yaşar, onunki de bir ömürdür. Bu bilgi ne işimize yarayacak bilmem ama uzun ömrün de kısa ömrün de bir gün hitama ereceği gerçeği asla değişmiyor.

Ölümlerden bize arta kalan nedir? Ölüm neden en güzel nasihattir, onun üzerinde durmak lâzım...

İmam Gazâli der ki: "İnsanoğlu o kadar dünyevîleşir ki, mezar kazan bile öleceğine inanmaz."

Ölenle ölünmez ama ölümü de düşünmek zorundayız.

Geçenlerde ilginç bir olay yaşadım. Evimize taziyeye gelen yetmişli yaşlarda bir misafir, kendisinden büyük ağabeyi ile yaşadığı sınır kavgasından söz ediyor, haklı olduğunu iddia ediyor ve evdeki diğer misafirlerden hâl diliyle psikolojik destek talep ediyordu. Aldığı destekle dedi ki: "Yarın ilk işim, ağabeyimin bana vermediği yeri sınırıma katmak olacak."

Normalde ne söze karışacak........

© Haber Vakti