menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Madem İran bitti neden masaya oturuyorsunuz?

9 0
18.06.2026

Dün G7 zirvesi nedeniyle Fransa’da bulunan ABD Başkanı Trump, Fransa Cumhurbaşkanı Macron ile akşam yemeğinde Versay Sarayı'nda İran ile varılmış olan mutabakat zaptını imzaladı. Cuma günü Cenevre'de yapılması beklenen resmi törenin erkene alınması, diplomatik bir sürpriz olarak kayıtlara geçti.

I. Dünya Savaşı'nı bitiren o tarihi atmosferde atılan bu imza, aslında 60 günlük kritik bir yol haritasını başlatıyor. Tarafların nükleer program ve bölgesel güvenlik başlıklarında masaya oturmasını sağlayacak olan bu zapt, Hürmüz Boğazı'nın açılması gibi somut adımlarla bölgedeki savaş çığırtkanlığını susturmayı hedefleyen hayati bir eşiği temsil ediyor.

Daha birkaç ay önce dünya medyasına baktığınızda Trump’ın o meşhur zafer naraları çınlıyordu. "İran'ın hava kuvvetlerini yok ettik, donanmalarını yeryüzünden sildik, onları taş devrine geri gönderiyoruz, Onların o rejim yapı artık bir enkaz, Sınırsız cephanemiz var, eşsiz ateş gücümüzle onları dize getirdik" diyorlardı. Savaşın sonucu daha ilk günden ilan edilmiş gibiydi. İran'ın liderleri ve komutanları hedef alındı. Psikolojik harp tüm gücüyle devreye girdi.

Birçok çevre, İran’ın birkaç haftada diz çökeceğine inanmıştı. Fakat beklenen o büyük çöküş gerçekleşmedi. Devlet yıkılmadı, sistem ayakta kaldı. Bugün geldiğimiz noktada ise aynı Amerika, İran ile el sıkışmaya hazırlanıyor. Kişisel olarak bu gelişmeden de son derece mutlu olduğumu belirtmek isterim. Ancak, insan ister istemez şu soruyu sormadan edemiyor. Madem İran bitti, madem o büyük orduyu ve........

© Haber Vakti