menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

“GÖLGESİNDE OTUR AMMA YAPRAK SENDEN İNCİNMESİN”

43 0
07.06.2026

Bugün 7 Haziran... KARAKOÇ'UN ölüm yıl dönümü... Rahmetle anıyorum.

"Kalemleri berk, gözü pektiler.Kim bilir ne cefalar çektiler.Gönüllere sevgi tohumları ektiler.Bilemedik yaşarken kıymetlerini,Bir bir rahmet diyarına aktılar." Eksiliyoruz bir bir. Her şair bir değerdir, kıymettir. Ölümleri boşluk yaratacaktır lakin ortaya koydukları eserler hakkıyla okunur ve fikredilirse o boşluk ortadan kalkacaktır. Bu toplumun kökü mazide olan atileri şairleri, yazarları ve âlimlerdir. Bir dönebilsek yüzümüzü bizi biz edenlere, yürüyebilsek bize mana katanlara, kollarımızı açabilsek onların kutlu kollarına, ellerimizi açabilsek onların pınarlarına ve uzatabilsek onların nurlu ellerine, yüzümüzü apak edecek yüzlerine bakabilsek utanmadan emin olun bu toplum daha iyi yerlere gelecektir. Dönecek yüzümüz olsun geçmişimize, bakacak gözümüz…Kendi ayaklarının üstünde duracak, sözünü ve özünü bilecek denli hükmedecektir dünyaya. Yeter ki farkında olsun insan mazisinin.

Her ölüm erken ölüm olsa da vakti gelen o şerbeti içecektir. Abdurrahim KARAKOÇ üstadımız da aşk şerbetini içmiş ve uğruna mücadele ettiği davanın kaynağına doğru yola çıkmıştır. Bilene şeb-i arustur bu, anlayana bayramdır, vuslattır. Allah rahmet eylesin şaire.

Lambada titreyen alev üşüyor bugün sahiden. Tezat içre bir can, bir yanı lirizmin en doruğuna çıkarken Mihriban’la“Tabiplerde ilaç yoktur yaramaAşk deyince ötesini aramaHer nesnenin bir bitimi var amaAşka hudut çizilmiyor Mihriban” diğer yanı hicvin en keskin kuyularına dalıyor Hâkim Beğ'le…“Gene tehir etme üç ay öteye, Bu dava dedemden kaldı hâkim beğ. Otuz yıl da babam düştü ardına; Siz sağ olun, o da öldü hâkim beğ.”

Bir yanı Nefi oluyor ansızın bir yanı Fuzuli… Gönülden dile halkın diliyle sesleniyordu Abdurrahim KARAKOÇ. “Halk şairiyim.” diyordu. Hece ustasıydı. Şiir yaşam şekliydi kendisine göre…

“Şiir bir cennet bahçesi Girmeyene anlatılmaz. Cennet nedir, bahçe nasıl? Görmeyene anlatılmaz.” Küçük yaşlara düşmüştü bu ateş içine, ölümüne değin sürdü. Abdurrahim KARAKOÇ bir söyleşisinde şiirleri üzerinde çalışmadığını, daktiloda yazdığı gibi........

© Günışığı Gazetesi