menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Nu kan vi säga det: Grattis, Inter!

35 0
16.04.2026

Nu kan vi säga det: Grattis, Inter!

Inter har scudetton i fickan, skriver flera italienska tidningar efter bortasegern mot Como.Det har de haft ett tag.

Höjdpunkter: Como-Inter

Men visst, det är först nu man, som Cesc Fabregas, kan säga det högt: grattis till scudetton, Inter!

Redan i slutet av februari var avståndet tvåsiffrigt och sedan dess har det aldrig riktigt varit en titelstrid, om man frågar mig.

Supportrar från både Milan- och Napolihåll (och andra) har hoppats och hållit fast vid en dröm. Antingen har man alltså bara drömt, eller så har man totalt underskattat Inter. För det här Inter "non molla mai". De släpper inte taget, de ger inte upp. Målet har varit scudetton, och den blev deras redan för flera omgångar sedan.

Matchen mot Como blev ännu en påminnelse om varför.

Trots en svag första halvlek, mot ett Como som dominerade fullständigt, växlade Inter upp, tog tillbaka kontrollen och avgjorde. Det gör segern desto tyngre, att ha gjort det mot ett Como som länge fick matchbilden dit de ville........

© fotbollskanalen