«Boligene som bygges treffer ikke dem som faktisk trenger dem» |
Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
Å være medlem av Utvalg for miljø og byutvikling med partiene som styrer nå, er krevende. Et utvalg som skal fatte beslutninger som tar inn over seg krisene vi står i, samtidig som vi skal bygge byen for generasjonene som kommer etter oss, handler nå mest om arkitektur og parkeringsplasser.
Senterpartiet har blitt Arkitekturopprørets lange arm inn i byutviklingspolitikken, mens FrP til det kjedsommelige er opptatt av hvor mange flere parkeringsplasser de kan få inn i ethvert prosjekt.
Begge disse faste innslagene i byrådets repertoar bidrar til at vi ikke bygger alle boligene byen trenger. De beslaglegger areal og fører til at det blir færre boliger i prosjektene vi behandler. Det presser prisene opp og gjør at kvadratmeterprisen blir så høy at boligene som bygges, ikke treffer dem som faktisk trenger dem. Vi........