Aldri sett Drammen sånn |
Dette er en kommentar, skrevet av en redaksjonell medarbeider. Kommentaren gir uttrykk for skribentens holdninger.
Ikke siden pandemien har det vært så stille i Drammens gater.
Hauges gate var plutselig bilfri. Gågata var folketom. Og torgene lignet en skolegård midt i fellesferien.
Til og med måkene hadde tatt kvelden, som om de skjønte at noe helst spesielt skulle skje.
Nå er ikke Drammen bortskjemt med at folk rangler ute til sent på natt en vanlig tirsdagskveld.
Rektorenes klare VM-beskjed: – Er man helt om natten, må man være helt om dagen
Men nå er det fotball-VM, og Norge er med, og da skal vi ut. Drekka, feste og kjenne på sterke følelser, sammen med folk vi ellers ikke deler intimsone med.
Jeg har ikke hatt særlig tro på at drammenserne skulle forlate sofaen til fordel for byens vannhull denne sommeren. Selv om utelivet har forberedt seg på folkefest og utvidede skjenkeregler i flere måneder.
Men da jeg låste fast sykkelen........