Mezuniyet törenleri ve ikiyüzlülüğümüz

Günümüzde mezuniyet törenlerindeki aşırılığı tenkit edecek insan sayısı yok denecek kadar azdır. Ama; Mezuniyet törenlerini, ebeveyn olarak katılan da, eğitimciler de, hocalar da herkes tenkit ediyor. Her kademede mezuniyet töreni yapılıyor mu? Yapılıyor. Hepsine hemen her öğrenci katılıyor mu? Katılıyor. E, kimi tenkit ediyoruz ya biz? Bir de “Devlet bu tür şaklabanlıkları yasaklasın” diyorlar. Devlet hangi birini yasaklayacaksa… Sen istemezsen yasağa gerek kalmaz ki… Okullarda yasaklandı, veliler otellerde yapıyor… Sınıf annesi yazıyor gruplara; Mezuniyet törenine katılmayacak var mı? Katılacak değil, bakın “katılmayacak” var mı, diyor. “Katılma da göreyim” der gibi… Kırk kişilik sınıftan birkaç kişi sesini çıkarmıyor; onlar da “nobran veli” baskısına maruz kalmamak için kabul etmek zorunda........

© Diriliş Postası