Siguem les infermeres que necessita el sistema sanitari

Maria José Sastre Perea

Presidenta del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de les Illes Balears (COIBA)

Siguem les infermeres que necessita el sistema sanitari

El hospital Son Llàtzer celebra el Día de la Enfermera. / CAIB

Cada 12 de maig commemorem el Dia Internacional de la Infermera, una data impulsada pel Consell Internacional d’Infermeres (CIE) que coincideix amb el naixement de Florence Nightingale, referent de la infermeria moderna i de la cura basada en evidència científica. És una jornada de reconeixement, però també de reflexió sobre el present i el futur d’una professió imprescindible per al sistema sanitari i per al conjunt de la societat.

És un dia per reconèixer la contribució de les 7.900 infermeres i infermers que sostenen cada dia una part essencial del sistema sanitari i sociosanitari de les Illes Balears. Ho fan des de diferents llocs i en diferents formes, perquè la cura infermera és atenció assistencial, gestió, innovació, lideratge, recerca, docència, política, promoció i educació per a la salut, és formació continuada, especialització i compromís amb l’evidència científica... és això i molt més.

Vivim un moment especialment complex per als sistemes de salut. L’envelliment de la........

© Diario de Mallorca