Aquelles sales de la Rambla |
Se’n deia la Biblioteca, ho havia sigut l’any 1935. La sala es deia Artur Vinardell en memòria del bibliotecari que va llegar el seu patrimoni a la ciutat de Girona. Al número 1 de la Rambla de la Llibertat la sala va ser protagonista principal de la cultura d’una època difícil, però època, també, esplendorosa per l’acolliment popular d’una activitat expositora, rica i diversa. Era el temps gironí de la Rambla, centre, centríssim, de la ciutat. L’afluència a aquella sala era constant. Les exposicions eren variades de contingut: pintures de l’Escola d’Olot, totes, una darrere l’altra; un artista alemany que pintava coses rares; exposició de treballs escolars; mostres de la filatèlia; tant s’hi veia una expo d’homenatge a Joan Orihuel com un altre dia una conjunta de dos artistes de 19 anys, Francesc Torres........© Diari de Girona