H εκρίζωση(;) του φονικού εθίμου
«Το βράδυ της Ανάστασης, η Κρήτη μας θα μπορούσε να έχει αφοπλιστεί. Είναι εκείνη η νύχτα του χρόνου που στο σκοτάδι της λάμπουν καλογυαλισμένα χιλιάδες όπλα κάθε λογής για να σημάνουν την Ανάσταση του Κυρίου. Είναι η νύχτα που σε κάθε χωριό, ακόμη και στο πιο ήρεμο φαινομενικά, κάποιος θα βρεθεί να παίξει μερικές μπαλωθιές για το καλό. Αν παρενέβαιναν οι αρχές του τόπου –δεν θα έφταναν, θα χρειάζονταν ενισχύσεις– εκείνη τη νύχτα θα είχαν καταφέρει κάτι σπουδαίο: την αρχή του τέλους της ασυδοσίας της οπλοκατοχής στην Κρήτη». Δανείζομαι την ανάρτηση της δημοσιογράφου από την Κρήτη Βίκυς Βαμιεδάκη, γιατί νομίζω ότι περιγράφει........
