Υπάρχει λόγος / Στο απροχώρητο
Θα πρέπει να το πάρουμε απόφαση επιτέλους. Στην Ελλάδα η άσκηση της πολιτικής δεν υπόκειται στους νόμους που διέπουν ολόκληρη την υπόλοιπη κοινωνία (αφήνοντας βέβαια απέξω, για την οικονομία του λόγου, το πώς ερμηνεύονται και πώς εφαρμόζονται αυτοί οι νόμοι, κάτι που αποτελεί χαίνουσα πληγή στα σπλάχνα της κοινωνίας). Στην Ελλάδα άσκηση πολιτικής θα πει παράκαμψη των νόμων και των θεσπισμένων κανόνων προς χάριν είτε μεγάλων (έως πολύ μεγάλων) συμφερόντων είτε προς εξυπηρέτηση πληθώρας μικροσυμφερόντων που καλύπτουν όλο το φάσμα του ιδιωτικού και του δημόσιου βίου. Θα πρέπει λοιπόν να το πάρουμε απόφαση και είτε να καθίσουμε ήσυχα ήσυχα στ’ αυγά μας είτε να πράξουμε με στόχο την ανατροπή αυτής της κατάστασης.
Με το επιτελικό κράτος του Μητσοτάκη το πράγμα έφτασε στο απροχώρητο. Το βλέπουμε όχι μόνο στα σκάνδαλα που κατακλύζουν πια σαν χείμαρρος την πραγματικότητα, αλλά και στις πρακτικές επιπτώσεις τους. Από την κερδοσκοπική ακρίβεια μέχρι την παραλυτική αδιαφορία της κοινωνίας, αποτέλεσμα κόπωσης είτε από ατομικές ικανοποιήσεις είτε από........
