menu_open Columnists
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE

More information  .  Close

Άλλοι τα βγάζουν, άλλοι τα τρώνε: ένα οικονομικό «θαύμα» για λίγους

24 0
16.04.2026

Το θέμα δεν είναι πόσα χρήματα βγάζεις από τη δουλειά σου, αλλά πόσο ψωμί αγοράζεις με αυτά. Γι’ αυτό και το κυβερνητικό αφήγημα περί οικονομίας που ανθεί σκοντάφτει διαρκώς στην πραγματικότητα της κοινωνίας που ασφυκτιά, καθώς η Ελλάδα  βρίσκεται στην προτελευταία θέση της αγοραστικής δύναμης στην ΕΕ, μετά τη Βουλγαρία, χάνοντας μάλιστα και μία ποσοστιαία μονάδα το 2025 σε σχέση με το 2024. Κι αυτό δεν είναι το μόνο σχετικό στοιχείο.    

Σύμφωνα με την επεξεργασία δεδομένων του ΟΟΣΑ για 34 ανεπτυγμένες οικονομίες από την καναδική Visual Capitalist, η Ελλάδα βρίσκεται στον πάτο της κατάταξης, με τους σημερινούς μισθούς να είναι κατά 21% χαμηλότεροι από το 2010, παρά τις όποιες ονομαστικές αυξήσεις έγιναν στο μεταξύ. Η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων έχει καταρρεύσει, με την χώρα μας να είναι πάνω μόνο από το Μεξικό στην μείωση του πραγματικού εργατικού εισοδήματος. Η σχετική ανάλυση αναφέρεται στην αγοραστική δύναμη και στην πραγματική μεταβολή των μισθών, μετά την επίδραση του πληθωρισμού. Απώλειες καταγράφονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Ολλανδία, αλλά είναι πολύ μικρότερου μεγέθους και σε κάθε περίπτωση οι μισθοί παραμένουν αρκετά υψηλοί. 

Όποιος κρίνει θετικά την οικονομία μόνο και μόνο επειδή οι επιδόσεις της και οι σχετικοί δείκτες δημιουργούν ευκαιρίες εύκολου και υπέρμετρου πλουτισμού μεγάλων επενδυτών, καρτέλ και πολυεθνικών, είναι λογικό να........

© Η Αυγή